Gabinet Neurologopedii

Anna Chrapek

Neurologopeda, terapeuta miofunkcjonalny

Logopeda, neurologopeda, pedagog, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta integracji sensorycznej i ręki, provider Neuroflow.

Wspomaga dzieci, młodzież oraz dorosłych w trudnościach komunikacyjnych. Proces terapeutyczny wspiera elektrostymulacją, kinesiotapingiem oraz elementami integracji sensorycznej. Prowadzi konsultacje dzieci i dorosłych w zakresie: wczesnej interwencji logopedycznej (niemowlaki), wad wymowy, opóźnionego rozwoju mowy, zaburzeń mowy i komunikacji u dzieci ze zdiagnozowanymi niepełnosprawnościami oraz problemami neurologicznymi, niepłynności mowy (jąkanie) oraz zaburzeń mowy powstałych w wyniku: udarów i urazów mózgu i innych schorzeń neurodegeneracyjnych.
Jako czynny nauczyciel akademicki dzieli się wiedzą ze studentami między innymi z zakresu metodyki pracy logopedycznej oraz jąkania i innych logoneuroz.
Jest członkiem Polskiego Towarzystwa logopedycznego, Polskiego Związku Logopedów oraz Polskiego Związku Terapeutów Miofunkcjonalnych.

CERTYFIKATY I SZKOLENIA

  • Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii.
  • Diagnostyka i Terapia Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego metodą Neuroflow Aktywny Trening Słuchowy.
  • Kinesiotaping Logopedyczny od podstaw.
  • Diagnoza i terapia afazji poudarowej.
  • Mowa w uszkodzeniach móżdżku. Zaburzenia gnozji. Terapia afazji całkowitej.
  • Kompleksowa terapia logopedyczna pacjentów z chorobami neurologicznymi.
  • MNRI@ Neuro Tactile Integration.
  • Warsztaty umiejętności prakrycznych z dr Anną Regner.
  • Pediatric Feeding Discorders – PFD w praktyce logopedy.
  • MIOFUNKCJA. Diagnoza i stymulacja u noworodków i niemowląt.
  • Masaż Shantala dla dziecka.
  • Odruchy pierwotne. Obraz fizjologiczny. Wygaszanie odruchów przetrwałych. Podejście neurorozwojowe M 2 Concept.
  • Znaczenie diagnozy odruchów oralnych u noworodków i niemowląt.
  • Terapia karmienia.
  • Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa.
  • ADOS-2. Diagnoza kliniczna.
  • Niemowlak u logopedy II Miobobo© krótkie wędzidełko języka u niemowląt - podejście praktyczne.
  • Guguhopla, od zabawy do mówienia. Od samogłoski do zdania obrazkowo-literowego.
  • Nie patrzy, nie słucha, nie mówi. Trening Bazowych umiejętności komunikacyjnych. 
  • Diagnoza i terapia jąkania dzieci w wieku szkolnym stopień I i II.
  • Terapia jąkania programem CZAD©.
  • Diagnoza i terapia afazji dziecięcej.
  • Niedokształcenie mowy o typie afazji - diagnoza i terapia.
  • Opóźniony rozwój mowy - diagnoza i terapia.
  • Dziecko z Zespołem Downa w gabinecie logopedycznym.
  • Terapia logopedyczna dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym.
  • ASD - zaburzenia spectrum autyzmu. Diagnoza małego dziecka. 
  • Specyfikacja terapii logopedycznej dzieci ze spectrum autyzmu.
  • TU-Tu-Się! Odwróć się! Aktywności kształtujące reakcję na imię.
  • Stymulacja bazowych funkcji komunikacyjnych dziecka z ASD.
  • Tralala - mówię JA!!! ECHOLALIA - Czy można z niej skorzystać? Sposoby wykorzystania echolalii do komunikacji.
  • Rozszczep wargi i podniebienia. Wczesna stymulacja logopedyczna.
  • Rozwój mowy dziecka dwujęzycznego.
  • Wolisz zjeść półkę czy bułkę? Mowa bezdźwięczna - istota zaburzenia i terapia.
  • Karty Oceny Słuchu Fonemowego KOSF.
  • Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego KORP.
  • Karty Oceny Logopedycznej Dziecka KOLD.
  • Nauka czytania.
  • Lateralizacja. Istota procesu. Diagnoza i strategie terapeutyczne.
  • Masaż logopedyczny od podstaw – podejście praktyczne.
  • Diagnoza i terapia integracji z zakresu integracji sensorycznej.
  • MFT 9-99 s Tars – Miofunkcjonalna Terapia dla osób w wieku 9-99 ze wstępną terapią artykulacji s/sz wg A. Kittel.
  • Zaburzenia miofunkcjonalne – podejście interdyscyplinarne.
  • Diagnoza i terapia miofunkcjonalna.
  • Pacjent z powiększonymi migdałkami w praktyce miofunkcjonalnej.
  • Terapia zaburzeń mowy u dziecka z zespołem trzeciego migdała
  • Klasyfikacje wędzidełek. Determinanty decydujące o zabiegu frenulotomii lub frenuloplastyki.
  • Mioterapia pacjenta ortodontycznego.
  • Wzmacnianie stabilizacji żuchwy oraz dysocjacji ruchów artykulatorów.
  • Dziecko do 6 r.ż. w terapii SI – całościowe podejście diagnostyczno-terapeutyczne.
  • Dieta sensoryczna - czym jest, po co stosujemy, dlaczego jest ważna, jak ją modelować w życiu codziennym.
  • Odruchy oralne.
  • Terapia Ręki – I stopień podstawowy i II stopień zaawansowany.
  • Wykorzystanie elementów metody werbotonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej.
  • Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania.
  • AAC budowanie narzędzia do komunikacji.
  • AAC - wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się osób ze specjalnymi potrzebami w komunikacji. 
  • AAC - wizualne wsparcie rozumienia.